O nás
Nejprve to byl sen. O ženě. O pohodlí. O kráse. O prádle. Náš příběh se začal psát už v roce 1955, kdy se nadšené snění začalo stávat realitou. Tvrdou prací, odvážnými myšlenkami, láskou k módě a vášní ke kráse se Lisca stala jedním z hlavních výrobců prádla a plavek v jihovýchodní Evropě.
Evropský design, jedinečné kreace, dokonalé padnutí, kvalita a pohodlí
To je jen pár důvodů, aby se ženy dobrovolně vracely do prodejen Lisca ve více než 40 zemích světa
Začátky
1955: ZačátekV malé řemeslné dílničce nejprve tým 5 spolupracovníků vyráběl kravaty a opravoval ponožky. Záhy však přišli na to, že podprsenky jsou relativně vzácným a zároveň velmi vyhledávaným zbožím. Prozkoumali trh, a o to ostatní se postarala fantazie a um. Tehdy se podprsenky vyráběly z damašku a brokátu a byly tužší než dnes. Lisca se proslavila podprsenkou Majda, která se stala jejím poznávacím znamením po celé tehdejší Jugoslávii. |
1964: Vstup na cizí trhyPoptávka po dámském prádle byla čím dál větší a občas bylo těžké vyhovět potřebám trhu. Společnost se rozšiřovala a kvůli vyžadovaným specifickým dovednostem byly organizovány speciální kurzy pro švadleny, krejčí, ... V roce 1964 Lisca úspěšně vstoupila na německý trh, a brzy poté začala prodávat i v dalších evropských státech, Africe, USA a na arabském poloostrově. |
1969: PlavkyLidé na konci šedesátých let čím dál častěji vyráželi na dovolenou a Lisca tak spustila výrobu plavek. Do módních modelů zapojili i znalosti a zkušenosti, které získali při navrhování prádla. Kolekce byla nejen pohodlná, ale i módní a zajímavá jak pro domácí zákazníky, tak i pro zahraniční klienty. |
1970: První push-up podprsenkaZačátkem sedmdesátých let Lisca poprvé představila push-up podprsenku. Podprsenka Manuela se zapínala vepředu a představovala jeden z nejprodávanějších modelů až do 90. let, její ambasadorkou navíc byla Miss Evropy 1969, Saša Zajc. |
1974: Nové výrobní a skladové prostorySedmdesátá léta byla obdobím velkých investic. Byly dokončeny nové výrobní a skladové prostory. Tou dobou nejmodernější regálový sklad byl největším ve východní Evropě. Začal se používat obchodní počítač, první v této části Evropy. Lisca se tak ve svém okolí stávala technologickým gigantem. |
1978: Revoluce směrem k lehkostiKoncem sedmdesátých let došlo ještě k jedné revoluci – Lisca představila podprsenky s tvarovanými košíčky, což byla tehdy velká technologická novinka. Prádlo se tak stalo lehčím, košíčky byly bezešvé a atraktivní i pod tenčím svrchním oblečením. Tváří Lisca se na fotografiích stala známá slovinská modelka Nina Gazibara. Podprsenka na fotografii se navíc stala hitem i v tehdejším Sovětském svazu. |
1983: Svrchní oblečeníV roce 1983 Lisca doplnila svou nabídku sektorem dámských halenek a topů, které spotřebitelky znaly pod jménem Foxy. Módní kreace byly představovány na různých veletrzích na území tehdejší Jugoslávie, ale i v Düsseldorfu, Lyonu …, a návrhářky z Lisca za ně obdržely mnoho mezinárodních ocenění. Vzhledem k potřebě po větší nezávislosti při získávání kvalitních materiálů byl v roce 1983 založen Inplet – vlastní společnost zabývající se výrobou materiálů pro spodní prádlo. |
1988: Odvážné a pestré plavkyZejména u plavek si teď ženy mohly dopřát skutečně bohatý výběr – převládaly výrazné barvy a pestré vzory, ale i troufalé modely. Jednu z inovací představovaly kalhotky bez lemů. S osmdesátými léty módně zamával i příchod tanga kalhotek – kalhotky zcela odhalily zadeček a přepsaly mnohá zavedená společenská pravidla. Lisca je nejprve představila na německém trhu. |
1995: Zastřešující obchodní značka LiscaV devadesátých letech Lisca začala spolupracovat s různými proslulými obchodními značkami, a navrhovala a vyráběla pro ně prádlo a plavky. Čím dál více energie však směřovala do budování vlastní obchodní značky. V roce 1995 tak Lisca začala vystupovat pod jednotnou zastřešující značkou a byl vytvořen nový komplexní grafický vzhled. |
2002: Cheek by LiscaLisca se v Evropě etablovala coby elegantní a výrazně ženská obchodní značka. Do kolekce v této době zahrnuje také mladistvé, hravé modely pod obchodní značkou Cheek by Lisca. Významnou součástí kolekcí se stává též sexy a extravagantní prádlo, které je dnes známé jako řada Lisca Selection. |
2008: Rozšiřování maloobchodní sítěProdejní místo je obrazem obchodní značky, a proto se Lisca strategicky zaměřila na intenzivní rozšiřování prodejní sítě po Evropě. Prodejny jsou vybaveny v souladu se standardy merchandizingu Lisca a ženám umožňují co nejpříjemnější zážitek z nakupování. Prodejen s logem Lisca je již více než 130, a výrobky Lisca jsou přítomny i v mnoha koutech specializovaných prodejen s prádlem. |
2010: Rozšiřování maloobchodní sítěProdejní místo je obrazem obchodní značky, a proto se Lisca strategicky zaměřila na intenzivní rozšiřování prodejní sítě po Evropě. Prodejny jsou vybaveny v souladu se standardy merchandizingu Lisca a ženám umožňují co nejpříjemnější zážitek z nakupování. Prodejen s logem Lisca je již více než 130, a výrobky Lisca jsou přítomny i v mnoha koutech specializovaných prodejen s prádlem. |
2012: Lisca Men – poprvé i prádlo pro mužeLisca je známá především jako obchodní značka, která se stará o ženskou krásu. A je i známo, že právě ženy jsou těmi, kdo pánské prádlo kupují nejčastěji. Se zařazením nového sektoru prádla pro muže Lisca Men mezi kolekce je nyní možné na jednom místě vybrat pohodlné intimní oblečení pro oba. |
2013: Lisca by Ivana ŠundovLisca ke spolupráci přizvala moderátorku, která je ve Slovinsku i v Chorvatsku známá svým vždy upraveným stylem – Ivanu Šundov. Ta navrhování svrchního oblečení přijala jako výzvu – výsledkem zkušeností, nesčetných rozhovorů a diskuzí pak byla kolekce Lisca by Ivana Šundov, která se hodí pro každou ženu a skládá se z takových kousků, které musejí být v šatníku každé z nás. |
2015: Módní gala přehlídka k 60. výročíLisca několikrát způsobila módní pozdvižení, o kterých se ještě dlouho mluvilo, a která platila za módní událost roku. 60 let módní kreativity Lisca korunovala módní gala akcí v Portoroži, které se zúčastnili jak obchodní partneři ze zahraničí, tak i domácí hvězdná smetánka. Akce všechny nadchla originálními výtvory, exkluzivně pro tuto příležitost pak byla navržena jedinečná, půvabná a luxusní kolekce prádla Lisca Prestige. |
2018: ProudToBeMe a pozitivní vnímání sebe samaLisca se čím dál aktivněji zapojuje do podpory pozitivního vnímání sebe sama. Že my ženy jsme nádherné takové, jaké jsme, a že vzhled není to jediné, co nás charakterizuje, sděluje také prostřednictvím kampaně Proud to be me. Ženy různých tvarů a velikostí pomáhaly tento společensky-odpovědný vzkaz šířit i na módních akcích v centrech Lublaně, Milána, Skopje a Bělehradu. |
2019: Do Cannes pro cenu »Creative Excellence Award 2019«V rámci mezinárodního dění na veletrhu Mare di Moda Lisca obdržela prestižní cenu »CREATIVE EXCELLENCE AWARD 2019«. Organizátoři veletrhu cenu každý rok udělují obchodním značkám, které vynikají neobyčejnou kreativitou, vývojem, inovacemi a kvalitou. Lisca byla zvolena jako „skvělý příklad firmy, která úspěšně spojuje tradici se současností, přitom věnuje velkou pozornost výběru materiálů a zároveň se dynamicky přizpůsobuje změnám na trhu. S kampaní #ProudToBeMe spustila také inkluzivní a důležitý vzkaz pozitivního vnímání sebe sama a silné ženskosti.“ |